sobota, 11 lipca 2015

Szczekociny-zespół pałacowy Dembińskich















Wycieczka 165km. Zespół Pałacowy w Szczekocinach. Z wyjazdem tym wiąże się ciekawa historia. Otóż dojeżdżając do Szczekocin nie miałem dokładnych namiarów gdzie jest pałac. Zatrzymałem się więc i zagadałem przypadkowego przechodnia a właściwie przypadkowego rowerzystę. Starszy miły Pan spojrzał na mnie z uśmiechem po czym oświadczył, że jest tam dozorcą i właśnie tam jedzie. Oprócz wskazania drogi zaproponował, że jak chce to wpuści mnie do środka, żebym sobie mógł pooglądać.Oczywiście skorzystałem z nadarzającej się okazji. No cóż kolejny piękny tzn. mógł być piękny gdyby był zadbany, odnowiony. W środku dziwnie się czułem, tu były schody tu sala balowa, to łazienka itd. Musiałem pobudzić wyobraźnie.....

więcej o pałacu poczytaj tu: http://www.historiaszczekocin.pl/architektura/palac-dembinskich

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz